Januari tips : 7 handige facturatie instellingen
Geplaatst op: 26 januari 2021
Door: Maaike Schaafsma

Bij ResalePartners vinden we dat jij en jouw collega’s flexibel en onafhankelijk moeten kunnen werken. Daarom maken wij het mogelijk om eenvoudig alle diensten te factureren en te beheren door al jouw partners en leveranciers te integreren. We blijven steeds nieuwe mogelijkheden toevoegen

 

Tips

Bij het inrichten van de facturatie heb je alle vrijheid om dit aan te passen op wat het beste past bij jouw klanten. Graag geven we wat tips over een aantal mogelijkheden die er zijn en die je kan toepassen voor jouw klanten. Heb je hier vragen over, bel ons dan via onze contactgegevens .

Wij houden jouw openstaande posten overzichtelijk. Jouw medewerkers weten altijd wat er speelt bij een betwiste factuur.

Wist je dat…

9

je per klant kan instellen om de factuur als bijlage mee te sturen.

Als je meer bezoekers in jouw portal wilt dan kan je de mogelijkheid bieden om de factuur niet meer als bijlage mee te sturen. Ook vinden sommige klanten dit prettiger omdat het veiliger is of omdat het SPAM filter e-mails met bijlagen kan blokkeren. Kies per klant de gewenste instelling.

9

je kan per klant instellen of je per dag, week, maand of jaar je facturatie wilt versturen.

In de portal kun je de frequentie van de facturatie per klant aanpassen. Zo kan je een kwartaal vooruit factureren of juist achteraf bepaalde abonnementen. Natuurlijk kan je tussentijds eenvoudig factuurregels toevoegen aan de volgende periodieke factuur of juist tussentijds een factuur sturen voor kosten die je al eerder wilt factureren. Zo kan je direct die factuur voor een nieuwe groot bedrag en ervoor kiezen om bij kleine bedragen deze automatisch aan de volgende factuur toe te voegen met de juiste periode.

9

wanneer een klant zijn gegevens wijzigt kun je per direct een nieuwe factuur sturen met de juiste gegevens.

Facturen kunnen opnieuw verzonden worden na een wijziging in de gegevens van de klant. Zo stuur je razendsnel een nieuwe factuur met de juiste tenaamstelling wanneer een klant dit dit nodig heeft om te kunnen betalen of de gegevens zijn veranderd. Niet alleen de nieuwe PDF factuur kan je snel versturen maar ook een nieuwe UBL.

9

je opmerkingen kan geven aan facturen om debiteuren beheer makkelijker te maken.

Wij hebben de optie toegevoegd om een interne opmerking toe te voegen aan een factuur, zo kan je bij debiteurenbeheer snel zien wat er is afgesproken over bijvoorbeeld de betaling. Dit is  handig wanneer je met meerdere medewerkers werkt. Medewerkers blijven op de hoogte van wat er speelt bij de klant.

Dit wordt in de portal aangegeven met verschillende icoontjes. Zo kun jij in één oogopslag zien dat bijvoorbeeld gedurende een bepaalde periode nog geen aanmaning verstuurd hoeft te worden bij een betwiste factuur.

9

wij een waarschuwing geven wanneer er verbruikskosten zijn op inactieve diensten en klanten, zo kan je controleren of de verkoop goed staat of dat je te veel inkoop ontvangt.

Met ons controlemechanisme lezen wij in welke inactieve abonnementen en diensten nog verbruiksgegevens en/of kosten aan zich vast hebben zitten. Deze gegevens komen allemaal in één overzicht. Deze gegevens kunnen snel worden gefactureerd, hierna verdwijnt de regel uit het overzicht.

We geven je een overzicht van diensten die inactief zijn maar waar we nog wel inkoop regels op ontvangen. Zo spoor je snel fouten op als je per ongeluk een dienst te vroeg hebt beëindigd, of als je nog inkoop ontvangt die niet goed staat, of dat er een fout zit in de registratie van diensten.

9

je eenvoudig een korting aanmaakt, door simpel een kortingsbedrag of percentage te kiezen.

Door met kortingen te werken kan je standaardprijzen hanteren voor klanten. Met een korting pas je snel de verkoopprijs aan. Kortingen kan je geven op abonnementen, verbruik of diensten. Je kan een korting ook op het Diensttype geven hiermee kan je bijvoorbeeld alle verbindingen (of een andere dienst) in een keer een korting geven in de vorm van een bedrag of een percentage.

9

je een factuur in een keer kan crediteren of juist alleen een deel.

Met de crediteerfunctie kan je snel een factuur terugdraaien. Biedt je klant twee opties om of direct een nieuwe factuur te ontvangen of de bedragen te verrekenen met de volgende facturatie, aan jou de keuze.

Altijd op de hoogte blijven van onze nieuwe ontwikkelingen in de portal of heb jij zelf een idee? 

Onze portal

Als ResalePartners zijn wij jouw partner in het doorverkopen van telecom en ICT diensten. Wij doen dit met slimme middleware en ons softwareplatform . Als reseller wordt de complexiteit tussen de verschillende systemen en databronnen steeds ingewikkelder. Klanten verwachten online bediening met 1 self-service portal voor management, gebruik en inzichtelijkheid. Wij bieden jou de tools om dit mogelijk te maken.

 

Wil jij ook eenvoudig al jouw klantgegevens, boekingen en rapportages automatisch inzichtelijk krijgen?

Als eerste informatie ontvangen over nieuwe mogelijkheden?