0

Bij het instellen van een storing- en onderhoudsmelding, zou ik graag de volgende aanpassingen en verbeteringen zien.

Vanmiddag hadden we te maken met een glasvezel storing in een pand waar 20 klanten gebruik van maken. Vanuit klantselectie kon ik snel filter instellen om deze klanten een storingsmelding te sturen. Hierbij liep ik tegen het volgende aan:

  • Na het aanmaken van de storingsmelding kon ik deze niet meer wijzigen. Bij bewerken krijg ik foutmelding. Waarschijnlijk omdat ik bij de aanmaak de einddatum niet heb ingevuld (blijkbaar verplictveld)
  • Bij type “Storing” is einddatum niet bekend. Toch is dit een verplicht veld
  • Bij storingsmelding komt in onderwerp mail te staan: Outage notification. Kan dit in het Nederlands.
  • De mail begint met: Graag maken wij u er op attent dat een van onze carriers een onderhoud op hun netwerk heeft ingepland. Het onderhoud is gepland om dinsdag xx december 2020 15:00. Het geplande onderhoud kan impact hebben op de volgende diensten.
    Blijkt dat bij type “storing”, “onderhoud” of “informatie” de mail met dezelfde tekst begint. Dit zou ik graag anders zien. Is het mogelijk dat wij zelf de standaard tekst vanuit bijvoorbeeld instellingen kunnen aanpassen.
  • Na het versturen via de knop “stuur bulk notificatie e-mail naar alle geselecteerde klanten” kreeg ik melding in scherm dat bij een aantal diensten er geen mailbericht verstuurd kon worden omdat storings- en onderhoudsmelding bij geen enkele gebruiker aangevinkt. Alleen dienst-id en omschrijving werd getoond. Je kon helaas niet doorklikken naar de betreffende klant om wijziging aan te brengen.
  • Bij de kolom acties staat afhankelijk van de informatie bij de gebruiker een mail of sms button wat aangeeft dat er een mailadres en/of 06-nummer gevonden kan worden. Kan hier een kolom toegevoegd worden die aangeeft wanneer “ontvang meldingen”  bij geen enkele gebruiker is geactiveerd.