Nieuwsbrief december | Nieuwe integraties en functies
Geplaatst op: 23 december 2022
Door: Maaike Schaafsma

Vandaag sturen wij weer een update over onze Portal en de nieuwe mogelijkheden. Deze maand staat in het teken van indexering. Ook kondigen wij nieuwe integraties aan zoals Red Cactus, Xelion en VoipGRID. Onderaan de nieuwsbrief vind je onze klein verbeteringen. Bekijk hier alle mogelijkheden.

Nieuwe en verbeterde integraties
  1. Red Cactus
  2. Xelion
  3. VoIPGRID
  4. Autotask PSA
  5. Truphone
Indexeringstools voor inflatiecorrectie of verhogingen
  1. Hoe werkt het?
Nieuwe mogelijkheden

1. Teamleader : Synchroniseer voortaan ook accountmanagers
2. API: Haal voortaal snel nieuwe .UBL bestanden op voor jouw systemen/boekhouding
3. Facturatie: Sorteer eenmalige kosten zoals (support) uren, werkbonnen en eenmalige kosten op facturen
4. Voeg ontbrekende tarieven toe aan tariefplannen vanuit ResalePartners
5. Sleep nu bestanden vanuit jouw documentenmappen in de browser in plaats van uploaden en selecteren
6. We laten nu zien naar welke klant de facturatie van het verbruik verlegd is
7. Stuur jouw storing en onderhoudsmailing opnieuw voor nieuwe ontvangers

Nieuwe en verbeterde integraties

Ingram Micro logo

Red Cactus

Met onze inkoopcontrole is het mogelijk om een gespecificeerde inkoopfactuur bijlage of een inkoop export vanuit Red Cactus te uploaden voor analyse. Controleer jouw diensten nu eenvoudig op afwijkingen bij de ingevoerde diensten per klant.

bandwidth

Xelion

Upload jouw Xelion inkoopfactuur bijlage, gebruik hiervoor onze inkoopcontrole en maak diensten en inkoop van bijvoorbeeld licenties automatisch aan. Controleer jouw inkoop nu eenvoudig op afwijkingen bij de ingevoerde inkoop per klant.

Techdata

VoIPGRID

Met onze koppeling met VoIPGRID importeer je gemakkelijk verbruiksgegevens (CDR) en koppel je deze aan jouw tariefplannen. Gebruik ook de inkoopcontrole tool en om diensten, abonnementen en inkoop aan te maken. Hiermee controleer je inkoop eenvoudig op afwijkingen.

DSD Europe logo

Datto Autotask PSA

Wat is er nieuw? We halen nu tickets en uren op uit Autotask en geven deze weer in de portal. We kunnen goedgekeurde uren die gespendeerd zijn aan een ticket meteen factureren. Ook kunnen we regels direct importeren vanuit Autotask en automatisch als factuurregels aanmaken in ResalePartners.

Truphone

Truphone

We kunnen voortaan ook Truphone facturen inladen in TEM waardoor Truphone nu volledig ondersteund wordt in TEM.

Indexeringstools voor inflatiecorrectie of verhogingen

1. Hoe werkt het?
Op het moment voeren bijna alle leveranciers verhogingen door. Met de nieuwe indexeringstool kan je voortaan zelf de indexeringsopties uitvoeren. Ga naar instellingen > Prijsindexering. Stel alles in of doe simpel een export die je vervolgens in één keer weer upload.

Nieuwe mogelijkheden

1. Teamleader : Synchroniseer voortaan ook accountmanagers
Via Teamleader tonen wij tickets en kun je direct jouw klanten bijwerken in ResalePartners. Bij het synchroniseren van klanten, nemen wij nu ook de accountmanagers mee. Zo hou je gemakkelijk bij onder welke accountmanager jouw klant valt.

2. API: Haal voortaal snel nieuwe .UBL bestanden op voor jouw systemen/boekhouding
Via de API kun je nu de .UBL file opnieuw ophalen. .UBL is een document waarin de factuurregels staan en die geïmporteerd kunnen worden in veel boekhoudsystemen. Zo hou je na aanpassingen jouw boekhouding up-to-date.

3. Facturatie: Sorteer eenmalige kosten zoals (support) uren, werkbonnen en eenmalige kosten op facturen
We hebben nu een optie in de branding om eenmalige regels op datum te sorteren op de factuur in plaats van alfabetisch. Dit is een oplossing voor bijvoorbeeld regels die vanuit werkbonnen zodat de chronologische volgorde klopt. Dit is daarnaast handig bij het factureren van support uren.

4. Voeg ontbrekende tarieven toe aan tariefplannen vanuit ResalePartners
Bij ontbrekende gesprekstarieven geven wij een melding. Deze melding brengt je naar een overzicht waar je gemakkelijk een tarief kunt toevoegen aan de tariefplannen. Hier zie je de bestemming, naam, het aantal gesprekken en het gebruik tariefplan. Sla direct jouw tarieven op en we verwerken ze zoals gewoonlijk binnen 1 uur.

5. Sleep nu bestanden vanuit jouw documentenmappen in de browser in plaats van uploaden en selecteren
Je kan nu zelf files zoals inkoopfacturen in de browser slepen in plaats van het bestand selecteren en uploaden.

6. We laten nu zien naar welke klant de facturatie van het verbruik verlegd is
Soms worden telefooncentrales gedeeld met meerdere onderliggende klanten. De verkoop en inkoopregels werden al verlegd sinds nieuwe feature vorige maand. In de gesprekken die we aangeleverd krijgen zien we alleen de centrale. De portal herkend nu naar welke eindklant dit moet en zal dit ook weergeven in de portal. Tevens verlegt hij de facturatie van deze gesprekken.

7. Stuur jouw storing en onderhoudsmeldingen opnieuw voor nieuwe ontvangers
Storingsmeldingen kunnen met 1 druk op de knop opnieuw verstuurd naar nieuwe ontvangers. Tevens voegt de portal nu storingsmeldingen samen in één mail wanneer een klant meerdere diensten heeft die een melding afgeven.