ResalePartners

Workflows

Met workflows maak je automatiseer je processen en maak je de stappen voor bijvoorbeeld een bestelling van een dienst voor iedereen inzichtelijk. Met timers, emails en taken automatiseer je snel processen.

Beheer zelfgemaakte workflows

Maak eigen workflows om jouw handmatige handelingen te automatiseren.

Maak een proces visueel

Met een workflow maak je een proces snel visueel. Laat zien welke stappen er zijn in een proces, welke stappen wanneer uitgevoerd dienen te worden en waar je zit in een proces. Zo kan iedere medewerker zien waar je zit in een proces.

Automatiseer handmatige stappen

Door in een workflow handmatige stappen op te nemen voor data invoer of een medewerker iets goed te laten keuren, weet je zeker dat de stap genomen is. Zo kan je bijvoorbeeld een order handmatig laten goedkeuren en de workflow gebruiken voor bestellingen bij de KPN WBA integratie, de RT integratie of bijvoorbeeld de PortingXS integraties. 

Koppelen met API’s

De workflow heeft als groot voordeel dat je kan starten met een goed overzicht van de diverse stappen in een proces. Vervolgens kan je de stappen die het meeste tijd kosten, steeds laten automatiseren door bijvoorbeeld te koppelen met een API.

Zo automatiseer je de belangrijkste onderdelen in steeds kleine atomaire stappen in plaats van een volledig proces in een keer. Hierdoor neemt de waarde van automatisering fors toe.

Integratie met ticketsysteem

Als je gebruikt maakt van een ticketsysteem is het mogelijk om een email te sturen naar het ticketsysteem. Afhankelijk van de integratie uit ons ecosysteem is een diepere integratie mogelijk. Voor RT kunnen we bijvoorbeeld tickets updaten, een andere status geven of andere handelingen uitvoeren in de workflow stappen.

Stuur automatisch emails, herinneringen

Het is mogelijk om direct vanuit de portal meldingen en berichten (emails) te sturen naar medewerkers of klanten in de verschillende processtappen. Zo kan je interne communicatie, externe communicatie en klantcommunicatie automatiseren.

Ook is het mogelijk om bijvoorbeeld een email te sturen naar een medewerker om te vragen of die de processtap heeft uitgevoerd, zodat het proces verder loopt na een X aantal dagen. Zo kan je snel automatiseren zonder feitelijke zware automatiseringen in te richten.

Favicon

“Met de workflow zijn de processen voor iedereen inzichtelijk, zelfs de administratie kan de status van een bestelling inzien.”

Meest gestelde vragen en statements

Niet iedereen heeft hetzelfde kennisniveau

Het is voor nieuwe medewerkers vaak lastig om te begrijpen welke stappen allemaal uitgevoerd moeten worden om een levering te voltooien. Met de workflow zien zij welke stappen dienen te gebeuren en kunnen ze specifiek uitleg vragen om naar de volgende stap te gaan en worden ze begeleid in de stappen.

Rapporteer en bekijk achterstanden

Het is mogelijk om per workflow stap een tijd in te stellen wanneer deze afgerond dient te zijn. Zo kan je eenvoudig zien welke stappen rood zijn en achterlopen. Je kan instellen om te wachten tot een datum die eerder is ingevoerd/opgehaald, te wachten tot een x aantal dagen na een vorige workflow stap of een x aantal dagen voor of na de datum die eerder is ingevoerd of opgehaald.