7 stappen tot een succesvolle implementatie

Als nieuwe klant begeleiden we je waar nodig bij de overstap naar ResalePartners. Je bepaalt zelf hoeveel ondersteuning je nodig hebt en krijgt van ons een vast team om vanaf dag één het maximale uit onze software te halen.

De Implementatie Coördinator is je vaste contactpersoon tot de volledig live gang. Met ons advies en begeleiding zorgen we samen voor een vliegende start.

Jouw voorbeeld implementatie team

Jory de Haardt

Jory de Haardt

Implementatie Specialist

Ries Stam

Ries Stam

Sales Manager

Melvin Jellesma

Melvin Jellesma

Commercieel Directeur

Patrick Roozeboom

Patrick Roozeboom

Lead Software Developer

Bert Kamper

Bert Kamper

Architect

Jeroen Beekhof

Jeroen Beekhof

Development Manager

7 stappen voor een succesvolle start 

Met elkaar zorgen we dat de projectplanning niet onbewust uitloopt. We hebben hiervoor een operationeel wekelijks terugkerend overleg met de implementatie coördinator. Daarnaast is er het eerste half jaar -iedere maand- een overleg waar met de opdrachtgever de planning, verwachtingen, haalbaarheid, mijlpalen en knelpunten uit het operationele overleg besproken worden. We zorgen hiermee dat we tijdig kunnen bijsturen samen.

1

Voortraject

De Implementatie coördinator inventariseert alle wensen vanuit het voortraject en start met inrichten van de Portal omgeving en bereid de verschillende acties voor zodat toegang tot het platform direct bij de kick-off meeting gedeeld kan worden.

2

Kick-off

We hebben een kick-off meeting met de ResalePartners consultant, Implementatie Coördinator en Development en/of Architect. Dit is de overdracht van Business Development naar Implementatie en start van Fasering 1 uit de overeenkomst. Het belangrijkste is dat we de verwachtingen nog een keer goed doornemen, en wat we waarom gaan oplossen. We presenteren onze aanpak met overlegstructuur, we inventariseren de contactpersonen, de belangrijkste gegevensbronnen en alle leveranciers. De planning en fasering wordt uitgebreid doorgenomen en acties worden al direct bijgewerkt in de project actielijst voor het volgende overleg. De inlog voor het platform wordt direct na de meeting verstrekt, we starten de facturatie omdat de toegang is gestart.

3

Leveranciergegevens verzamelen

We verzamelen relevante gegevens van de verschillende leveranciers, de producten die daar ingekocht worden en relevante gegevens voor in het platform. Denk hierbij aan klantgegevens, structuur van deze klanten voor hiërarchie – contactpersoon gegevens van de gebruikers. In het geval van een indirect kanaal verzamelen we ook gegevens van deze agenten/dealers, resellers, wholesalers of ISP’s voor import. Ook verzamelen we gegevens over het portfolio, hoe dit ingericht is en hoe het ingericht dient te worden met de verschillende verkoopprijzen en tariefplannen. Het kan zijn dat we per product, leverancier of een andere groepering/ fasering aanhouden om het overzichtelijk voor iedereen te houden – deze planning op basis van de fasering uit de overeenkomst hebben we in het kick-off overleg al vastgesteld.

4

Portal inrichten

We richten de klantportalen (eindgebruikersomgevingen) in en helpen bij de huisstijl en alle instellingen zoals bijvoorbeeld de verschillende rechten voor de verschillende gebruikers van jouw bedrijf en de rechten voor jouw klanten in de omgeving. We richten de facturatie presentatie in, hoe deze online en offline gepresenteerd moet worden voor de verschillende klantgroepen. We starten hierbij vaak met de Top 10-20 meest complexe klanten die maatwerk hebben of nu veel tijd kosten. De praktijk leert dat de ‘andere’ klanten dan vaak simpel in te richten zijn. Er wordt nu ook gestart met test gebruikers in de organisatie.

5

Testen en schaduwdraaien

Het testen is begonnen, tijdens de inrichting testen we al veel, we bekijken nu met elkaar in de praktijk in een schaduwomgeving of alle facturatie klopt en het platform naar wens is ingesteld. Als de inrichting is afgerond volgens planning, dan wordt de schaduwfacturatie uitgevoerd. Er vinden verschillende controles plaats en er is veel ruimte voor uitleg hoe het facturatieproces en de inkoopcontroles goed en snel uit te voeren zijn – de facturatie instellingen en alle mogelijkheden worden stap voor stap doorgenomen bij de schaduwfacturatie.

6

Eerste facturatie

We ronden de eerste fase met elkaar af, de eerste ‘echte’ facturatie wordt verstuurd en de eindgebruikers worden geactiveerd in de Portal zodat zij toegang krijgen tot het platform. In het overleg wordt een doorkijk naar fase 2 of fase 3 gemaakt, eventueel wordt dit direct ingepland.

7

Overdracht en nazorg

De overdacht naar de beheer organisatie vindt plaats, we bekijken of nog een training nodig is en leggen uit hoe je wensen kan melden en na deze nazorg dragen we dit over. We sluiten het project af in het laatste opdrachtgever overleg en zorgen voor overdracht naar support. Bij het ingaan van nieuwe faseringen hebben we weer een kick off meeting (zie 2) om de impact te bepalen en ‘gaan’ de verschillende stappen hierboven weer door.

Van bestelling tot boekhouding

Bespaar tijd en geld door het automatiseren van dubbel werk. De tijd die facturatie kost, de handmatige controles en de afhankelijkheid van een paar collega’s lossen we op zodat jij je weer kan focussen op wat echt belangrijk is, de tevredenheid van jouw klanten.

1

Automatisch leveranciers koppelen

2

Fouten voorkomen in inkoop en verkoop

3

maak eigen pakketten met meer marge

4

Snel en flexibel factureren

Bekijk de 100+ leveranciers die we nu al integreren